“W jakiej branży sprawdzi się marketing SMS?” Turystyka i rekreacja

Styczeń 28, 2019 by KR0
seria w jakiej branży sprawdzi się marketing sms playsms turystyka i rekreacja

Jak za pomocą SMS reklamować biuro podróży, koncerty w hotelu lub zachęcić do powrotu za rok na bal sylwestrowy? Krok po kroku przeanalizowaliśmy najczęstsze sytuacje, aby powstał mini-poradnik o powiadomieniach SMS jako medium sprzedaży, PR i nawiązywania kontaktu w branży turystyki i rekreacji, za pomocą implementacji APISMS i auto SMS.

Przypomnienia SMS to sposób na utrzymanie ciągłości komunikacji, zapewniające lepszą efektywność w kontaktach z klientem, a w konsekwencji – sprzedaży. Branża turystyki i rekreacji jest idealnym przykładem na to, że marketing SMS ma zastosowanie w każdej dziedzinie – wystarczy kreatywność i analiza potrzeb własnego biznesu. Tak jak we wszystkich branżach, kluczowym czynnikiem jest staranne przygotowanie bazy kontaktów do wysyłki, natomiast w turystyce i rekreacji nabiera to jeszcze większego znaczenia, ze względu na szerokie pole do popisu w powiadomieniach SMS 😉

1. Hotele

Zarządzając siecią hoteli lub jednym z nich, czy też małym, rodzinnym pensjonatem, manager doskonale sobie zdaje sprawę z tego, jak bardzo ważne jest wrażenie gościa po wizycie w obiekcie. Wbrew pozorom nie chodzi jedynie o nocleg – ocena pobytu zależy od wielu składowych (serwis, obsługa, catering, rozrywka i inne dogodności).  Na całej ścieżce klienta, należy dbać o kontakt z nim. Dodatkowo chcąc mieć przewagę biznesową, zawsze musimy być o krok przed konkurencją.
Przeanalizowaliśmy 3 najpopularniejsze sytuacje, w których powiadomienia SMS i marketing SMS, to najlepsze i najprostsze rozwiązanie. Zanim jednak do tego przejdziemy, warto zacząć od  odpowiedzi na często spotykaną obiekcję w tej branży:

” jesteśmy na booking.com, tam odbywa się kontakt z klientem a ja nie muszę się o nic martwić”.

Należy rozdzielić potrzeby, jakie spełnia portal, od tych, które dają nam SMSy marketingowe. Booking.com to serwis obsługujący rezerwacje, zapewniający kontakt z klientem tylko w tej kwestii. Nie umożliwia on jednak promocji konkretnego hotelu, a tym samym niemożliwe jest prowadzenie kampanii, czy to sprzedażowych czy wizerunkowych, za pomocą tego serwisu. Marketing SMS jest natomiast odpowiedzią na potrzebę komunikacji z gośćmi z konkretnego obiektu, czy jego reklamy.

WESELA

Wesela są zdecydowanie na pierwszym miejscu, jeśli chodzi o popularność ich organizacji w hotelach. Dlatego są świetną okazją, by pokazać się z jak najlepszej strony. Dbałość o gości nie kończy się wraz z wymeldowaniem – warto podtrzymywać kontakt, by po prostu zostać jeszcze lepiej zapamiętanym. Jakim więc sposobem można zyskać serce byłych, obecnych i przyszłych gości? Po pierwsze oczywiście podstawowe usługi hotelu muszą być na najwyższym poziomie – to oczywiste w przypadku każdego produktu czy usługi, dlatego nad tym nie będziemy się pochylać.
Mając dane kontaktowe (i oczywiście zgody marketingowe!) pary młodej, warto zaistnieć w ich pamięci nie tylko jako dobre wspomnienie, lecz porada na przyszłość dla znajomych, czy też wybór na przyszłe podróże dla nich samych:

SMSy wizerunkowe – ciekawym sposobem na przypomnienie o sobie w delikatny sposób, jest np. przypomnienie o walentynkach, czy złożenie życzeń na święta, lub rocznicę ślubu. Wszystkie parametry, takie jak imiona, daty można zebrać do bazy, a za pomocą implementacji SMS API – wygenerować wiadomości z niezbędnymi danymi. Warto na początku stworzyć rozbudowaną bazę danych, aby później móc ją wykorzystywać w różnych sytuacjach. (Zbierz imiona małżonków, numery telefonów, datę ślubu – to z pewnością się przyda). Pamiętaj, że treść zależy tylko od inwencji twórczej, natomiast zwróć uwagę na to, aby zachować spójny wizerunek hotelu z pozostałymi działaniami promocyjnymi.

SMSY wizerunkowo – sprzedażowe
Tutaj warto połączyć pamięć o gościach, wraz z korzyściami za tym stojącymi. Zbliża się rocznica ślubu? Przygotuj specjalną ofertę dla małżonków, przypominając jednocześnie o szczęśliwych chwilach. Z pewnością docenią pamięć, co pozytywnie wpłynie na PR obiektu. Link zawarty w treści wiadomości ułatwi rezerwację, ale równie dobrze możesz umieścić przekierowanie do strony hotelu czy grafikę z życzeniami – to wszystko zależy od Ciebie i od efektu, jaki chcesz uzyskać, prowadząc masową wysyłkę SMS.

Analogicznym przykładem będą walentynki. Jeśli możesz sobie pozwolić na lekko żartobliwy ton, wiadomość wyślij do Pana Młodego z przypomnieniem o ważnej dacie – z pewnością doceni pomysł na prezent 😉

IMPREZY

W hotelach organizuje się również imprezy powtarzalne, takie jak sylwester, andrzejki itd. Tutaj kampanie promujące wydarzenia, warto połączyć z marketingiem SMS. Powiadom gości hotelu o organizowanej imprezie wcześniej, aby już podczas planowania tych dni, mieli w głowie ofertę z Twojego hotelu. Powiadomienia SMS najlepiej rozłóż w czasie, aby gość miał czas na przyswojenie informacji – przygotuj powiadomienie, w którym zapowiesz imprezę, następnie w odległości czasowej wyślij kolejne z konkretną ofertą aż do last minute. Takim samym prawem będą się rządzić ferie zimowe czy wakacje – wiadomo, że należy je zaplanować wcześniej – dlatego powiadomienie czy konkretną ofertę wyślij chociaż miesiąc wcześniej, inaczej zmniejszysz szansę na powodzenie sprzedaży.

GALE I KONCERTY

Jeśli w hotelu odbywały się już gale sportowe, bankiety i konferencje biznesowe, czy koncerty – przy okazji następnych wydarzeń nie zapomnij o nich powiadomić uczestników z ostatnich edycji. Jeśli wydarzenia cieszyły się sukcesem, prawdopodobnie goście będą znów zainteresowani uczestnictwem – wystarczy im o tym przypomnieć. Dzięki temu bez wysiłku zyskasz wyższą sprzedaż miejsc.

2. Lokale rozrywkowe

Jak spędzić czas wolny w mieście? Jak spędzić czas wolny w górach? Tych pytań może być tysiące, dlatego jeśli prowadzisz lokal rozrywkowy, to marketing SMS jest narzędziem dla Ciebie. Bez różnicy czy zarządzasz lokalnym kinem, lodowiskiem, parkiem trampolin, escape-room. Być może prowadzisz wypożyczalnię rowerów wodnych lub organizujesz spływy kajakowe? Ważne, aby Twoja oferta trafiła do klientów wtedy, kiedy tego potrzebują, lub kiedy prawdopodobnie w najbliższym czasie znajdą się w okolicy. Jak to zrobić? Można pomyśleć o geolokalizacji, natomiast powiadomienia SMS warto planować z wyprzedzeniem. Jeśli zbliżają się ferie zimowe czy majówka, to powiadom o swojej ofercie rozrywek odpowiednio wcześniej, aby klient miał szansę uwzględnić pobyt u Ciebie w swoim rozkładzie dnia. Jeśli dopiero rozwijasz biznes, pomyśl o wysłaniu linków przekierowującym do pełnej oferty  – powiadomienia SMS szczycą się rekordowym wskaźnikiem Open Rate (blisko 98%!). Być może dobrym sposobem będzie wysłanie ‘ekskluzywnych’ (w rozumieniu dostępności), zachęcających do odwiedzin kodów rabatowych? 🙂

3.Biura podróży

Tutaj podobnie jak w lokalach rozrywkowych – marketing SMS ma zastosowanie bez względu na wielkość prowadzonego biznesu – czy sieciowe biura podróży, czy agroturystyka lub przewodnik miejski.
Natomiast w przypadku dużych sieci najlepiej sprawdzą się powiadomienia o treściach rabatowych, z przekierowaniami do spersonalizowanych już ofert (dzięki połączeniu z kampaniami online). Z kolei agroturystyka, czy małe, rodzinne pensjonaty, mogą wysyłać oferty okazyjne, np na walentynki, czy inne wydarzenia, nie wymagające aż tak zaawansowanej personalizacji, jak w dużych sieciach. Dobrym rozwiązaniem będzie oczywiście zawieranie w treści linków, przekierowujących na stronę, jak i wysyłanie wiadomości tekstowych lub atrakcyjnych grafik. Tak jak we wszystkich poprzednich podpunktach, liczy się spójność z całością marki, biznesu, jak i dopasowanie do sytuacji oraz kreatywność 🙂

P.S. Tablet do stacjonarnego budowania bazy kontaktów

Dodatkową formą sprzedaży, ale przede wszystkim legalnym i prostym sposobem na zebranie bazy kontaktów do przyszłych kampanii promocyjnych poprzez powiadomienia SMS, jest tablet PlaySMS. Narzędzie to służy do stacjonarnego pozyskiwania bazy bazy kontaktów (o którym więcej tutaj), które bezpośrednio trafiają na panel klienta PlaySMS. Tablet jest idealnym gadżetem, który świetnie się sprawdzi na recepcji hotelu czy w biurze podróży. Dzięki prostemu formularzowi, gość hotelu chętnie zapisze się do bazy, aby otrzymywać specjalne oferty, a klient biura podróży z pewnością będzie chciał skorzystać z atrakcyjnych, spersonalizowanych wycieczek czy rabatów. W ten sposób zbudujesz bazę cennych kontaktów do osób już zainteresowanych produktami czy usługami, pracując tym samym na swoją markę.

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.