“W jakiej branży sprawdzi się marketing SMS?” EVENT case study

Grudzień 14, 2018 by KR0
w jakiej branży sprawdzi się marketing SMS powiadomienia SMS wydarzenia EVENT
Branża eventowa to wyzwanie za wyzwaniem. Tu najbardziej liczy się czas, koordynacja i odporność na stres. Warto zastanowić się więc, jak ułatwić sobie pracę przy organizacji przedsięwzięcia, a przede wszystkim jak nie spalić wydarzenia przez złe rozplanowanie komunikacji lub co gorsza jej brak.

Tam, gdzie ryzyko utraty łącza internetowego, ucięte zasięgi na Facebooku czy wiadomości mailowe trafiające do SPAMu, pojawia się rozwiązanie genialne w swej prostocie. Marketing SMS jest niezawodną metodą komunikacji z każdym posiadaczem nawet najzwyklejszego i najprostszego telefonu komórkowego. Poza tym – kto idąc na koncert czy uczestnicząc w konferencji biznesowej nie ma telefonu w ręce niech pierwszy rzuci kamieniem 😉

Branża Event to obowiązkowa komunikacja. Najważniejsze jest dopasowanie czasowe

Przy organizacji wydarzeń najważniejsze jest dopasowanie czasowe, przestrzeganie planu i terminarza – inaczej kolejne zadania będą mieć katastrofalne konsekwencje. Aby wydarzenie – nie ważne czy lokalny koncert, wielki festiwal czy konferencja biznesowa – miało powodzenie, goście byli dokładnie poinformowani, a uczestnicy bez problemu trafili na miejsce, podstawową sprawą, o którą należy zadbać jest prawidłowa komunikacja. Powiadomienia SMS w tej dziedzinie sprawdzą się bezbłędnie, ze względu na dostępność, gdyż obecnie większość (jak nie wszyscy) uczestników wydarzeń posługuje się telefonami komórkowymi. Ponadto SMS nie potrzebuje dodatkowych kont, specjalnych oprogramowań czy aplikacji – SMS działa na każdym telefonie, nie tylko smartfonach. Nie potrzebuje dostępu do internetu, z którym bywa różnie. A powiedzmy sobie szczerze – w podziemiach hoteli czy hal, na których odbywają się przeważnie eventy, zasięg internetu gdzieś się rozmywa. Aby więc zabezpieczyć się przed nieprzewidzianymi sytuacjami, takimi jak niemożność połączenia się przez internet czy ucięte zasięgi na Facebooku, najlepiej sięgnąć po pewne rozwiązanie.
Auto SMS przy pomocy platformy można zaplanować wcześniej, tak, aby dotarły dokładnie wtedy, kiedy będą potrzebne, bez konieczności pilnowania terminu wysyłki – system sam je wygeneruje. Powiadomienia SMS mogą pełnić funkcję informacyjną, budującą napięcie (np. dawkowanie informacji czy “rozgrzewanie atmosfery” przed koncertem), MMS może służyć jako narzędzie do wyświetlania mapy obiektu, a w powiadomieniach można umieścić linki do płatności, zakupu biletów czy najważniejszych promocji.

Wydarzenia cykliczne – jak nawiązać kontakt?

Ciekawym przypadkiem są eventy cykliczne, lub wydarzenia, które się odbyły, i za pomocą których można nawiązać kontakt z następnymi, potencjalnymi gośćmi. Wyobraźmy sobie sytuację, w której hotel organizował galę sportową czy imprezę sylwestrową. Dzięki bazie kontaktów z poprzedniego wydarzenia, możesz śmiało założyć, że jeśli poprzednia impreza się udała – to uczestnicy będą zainteresowani kolejną. W przypadku imprezy sylwestrowej, warto przypomnieć się już ok 2 miesiące wcześniej, żeby zaszczepić myśl u potencjalnych gości. Oczywiście taką wysyłkę możesz zrealizować jedynie, gdy masz na to odpowiednie zgody.

CASE STUDY – festiwal marketingu z PlaySMS

We wrześniu tego roku, mięliśmy okazję uczestniczyć w 2 wydarzeniach. Jednym z nich była konferencja biznesowa w Warszawie (o której więcej pod tym linkiem). Jednak postanowiłam przytoczyć przykład pierwszego eventu, jakim był Festiwal Marketingu, organizowany przez OOH magazine. Jako partnerzy wydarzenia, wspomagaliśmy organizatorów w komunikacji z uczestnikami za pośrednictwem masowej wysyłki SMS. OOH magazine, poprzez platformę PlaySMS.pl prowadziła kampanię SMS.

Uczestnicy Festiwalu byli na bieżąco informowani o przygotowanych atrakcjach, kolejności wydarzeń, miejscu konkretnych wydarzeń czy najbliższych wystąpieniach.
Dzięki zawartemu nadpisowi (polu nadawcy), uczestnicy od razu wiedzieli, że wiadomość jest ważna i chętnie ją odczytywali, oraz traktowali jako cenną pomoc w poruszaniu się po targach i konferencjach. Dzięki temu organizatorzy budowali swoją markę, pokazując profesjonalizm i dbałość o uczestników. Nadpis dostał dopasowany stosownie do wydarzeń, aby uczestnicy nie tylko wiedzieli od kogo jest wiadomość, ale którego wydarzenia dotyczy. Taka przemyślana masowa wysyłka SMS ma pozytywny wydźwięk, gdyż ma opracowaną strategię i określone cele. W wypadku OOH magazine, było to zapewnienie uczestnikom festiwalu jak najłatwiejszego dostępu do informacji, poprzez osobisty przewodnik za pomocą krótkich powiadomień SMS, które informowały o najważniejszych aspektach eventu. Bardzo ważnym elementem było również dopasowanie godzinowe, możliwe dzięki automatyzacji platformy. Funkcjonalność platformy PlaySMS.pl umożliwia zaplanowanie wysyłki, która w tym wypadku jest gwarantem dotarcia auto SMS na czas do uczestników. (O innych metodach automatyzacji można przeczytać w naszym poście o API SMS.)

Najważniejsze elementy marketingu SMS w branży eventowej:

  1. Bezproblemowe zaplanowanie całej komunikacji za pomocą platformy bądź API. System za Ciebie będzie pamiętał co, kiedy i do kogo wysłać. Na dodatek masz gwarancję dotarcia wiadomości do odbiorców, a open rate jest najwyższy spośród wszystkich metod komunikacji.
  2. Pamiętaj o odpowiednim przygotowaniu treści – jeśli event jest duży, rozmieszczony w kilku pomieszczeniach czy salach, warto zaplanować wysyłkę MMS z mapą, a powiadomienia SMS zastosować jako autoSMS z godzinami poszczególnych wydarzeń, wysyłanych przed planowanymi przedsięwzięciami.
  3. Zadbaj o wizerunek dzięki nadpisowi. Goście czy uczestnicy dzięki zdefiniowanemu polu nadawcy, bez problemu zlokalizują wiadomość do Ciebie wśród wielu powiadomień.

Automatyczne powiadomienia auto SMS to świetne uzupełnienie kampanii w mediach społecznościowych i niezastąpiona forma komunikacji w czasie rzeczywisctym – po co ryzykować brak dostępu do informacji, gdy za pomocą marketingu SMS można przeprowadzić bezbłędną kampanię?

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.