“W jakiej branży sprawdzi się marketing SMS?” Ubezpieczenia

Luty 11, 2019 by KR0
PlaySMS powiadomienia SMS SMSAPI windykacja SMS ubezpieczenia SMS SMS w branży ubezpieczeń

Kolejna część z serii “branże” poświęcona będzie powiadomieniom SMS i automatyzacji SMSAPI w branży ubezpieczeń. Omówimy w jaki sposób usprawnić działanie komunikacji w firmie i poznać praktyczne metody wykorzystania wiadomości tekstowych jako powiadomień SMS, ułatwiających pracę agentów ubezpieczeń, odpowiadając jednocześnie na potrzeby klientów.

Poczucie bezpieczeństwa to jedna z podstawowych potrzeb człowieka. Dlatego tak dbamy o to, aby zabezpieczyć to co mamy. Ubezpieczamy wszystko od dóbr materialnych takich jak samochód, mieszkanie, czy sprzęt RTV, po to co najważniejsze czyli zdrowie. Niestety często słyszy się o wyłudzeniach i oszustwach, bazujących na tej elementarnej potrzebie. Liczne kampanie społeczne uświadamiają coraz częściej na temat bezpieczeństwa zakupu ubezpieczeń oraz o konieczności jego posiadania. Podczas gdy świadomość społeczeństwa wzrasta, pojawiają się kolejne problemy, a raczej niedogodności, które łatwo można rozwiązać za pomocą implementacji SMS API do wewnętrznego systemu ubezpieczyciela, lub po prostu powiadomień SMS ułatwiających funkcjonowanie agentów ubezpieczeniowych oraz ich klientów.

Coś dla agenta – zdobądź klienta

Aby zacząć omawiać korzyści płynące z implementacji API SMS dla branży ubezpieczeń, należy wspomnieć o samym procesie pozyskania klienta. Dobrym przykładem będzie ubezpieczanie samochodu, gdyż każdy właściciel czterech kółek ma obowiązek wykupić ubezpieczenie Odpowiedzialności Cywilnej (czyli OC). Z tego samego powodu, należy zwrócić szczególną uwagę na obsługę klienta, rozpoczynając już od jego pozyskania. Pomóc może w tym komunikacja SMS –  często firmy ubezpieczeniowe wykorzystują narzędzie powiadomień SMS jako element kampanii reklamowej prowadzonej w telewizji czy radiu. Dzięki połączeniu różnych nośników, otrzymujemy kompleksową formę reklamy, w której użytkownik ma wpływ na to, czy otrzyma porządane informacje. Po zachęceniu potencjalnego klienta w reklamie, ten odpowiadając (przeważnie na 4 cyfrowy numer Short Code) na Call to Action (o przykładowej treści “Sprawdź jak płacić mniej za OC, wysyłając SMS-a o treści UBEZPIECZENIE na numer 4231”), w odpowiedzi otrzyma zwrotną wiadomość SMS o przykładowej treści “Dziękujemy za zainteresowanie! Nasz konsultant skontaktuje się z Tobą w ciągu 24 godzin, aby zaproponować Ci indywidualną ofertę ubezpieczenia OC”.

Szybki kontakt z ubezpieczycielem

Jedną z niekwestionowanych zalet komunikacji SMS jest szybkość i gwarancja dotarcia. PlaySMS można zintegrować ze swoim rozwiązaniem do zarządzania klientami poprzez SMS API. Dzięki czemu, po ustaleniu szablonów, wiadomości będą wysyłały się automatycznie, bez żadnego wysiłku i co ważne – oszczędzając cenny czas. To rozwiązanie jest dużo efektywniejsze i nie absorbuje cyklicznego nakładu pracy. Aczkolwiek przede wszystkim, dzięki dopilnowaniu regularnej komunikacji z klientem, ma on poczucie sprawowanej opieki oraz wie, że może liczyć na pomoc.

Przypomnij mi, proszę

Klient o ubezpieczeniu pamięta wtedy, kiedy jest mu potrzebne. Posługując się przykładem – mało który kierowca pamięta, kiedy upływa termin ubezpieczenia OC. Dlatego firmy ubezpieczeniowe, aby zatrzymać nabywcę, mogę same informować o ważnych terminach. Takie przypomnienia to nie tylko dobra obsługa klienta, lecz dbanie o własne interesy. Poprzez powiadomienia SMS z przypomnieniami o zapłacie, terminach itd, zwiększamy prawdopodobieństwo płatności w terminie (choć zdarzają się przypadki, gdzie przypomnienia to za mało i najlepszą metodą będzie windykacja SMS), ale przede wszystkim zwiększamy swoje szanse względem konkurencji. Dlaczego? To, że nasz klient wybrał u nas ubezpieczenie domu, samochodu czy ubezpieczenia na życie, nie znaczy, że nie może tego zmienić.  Jeśli klientowi nie przypomni się o tym, że jego ubezpieczenie wygasa, może on przejść do konkurencji, szczególnie jeśli dostanie atrakcyjną kontrofertę blisko terminu wygaśnięcia polisy.

Rzecz jasna przypomnienia SMS w ubezpieczeniach sprawdzają się nie tylko przy okazji płatności. W ten sposób można informować o umówionych spotkaniach, wizytach, czy na bieżąco informować o statusach rozpatrywanych spraw. Takie rozwiązanie pozwala oszczędzić czas potrzebny na obsługę klienta oraz zmniejszają jej koszty. Oczywiście, gdy klient ma dodatkowe pytania lub wątpliwości, można ułatwić mu kontakt z biurem obsługi klienta, zostawiając w wiadomości numer telefonu, przekierować go do formularza kontaktowego, czy wykorzystując dwukierunkową komunikację SMS. Podobnie również możemy zbadać poziom obsługi klienta, wysyłając po spotkaniu czy rozmowie wiadomość z prośbą o ocenienie konsultanta, agenta, sprzedawcy. Ponadto dobrym zwyczajem, budującym relacje z klientem, jest także wysłanie SMS-a z podziękowaniem za zapłatę, wizytę, czy korzystanie z usług. Zawsze dobrze wygląda, gdy nie tylko upominamy się o zapłatę ale także potrafimy za nią podziękować.

przypomnienie o wizycie ubezpieczenie agent SMS PlaySMS
etapy zgłoszenia ubezpieczenie SMS PlaySMS
ocena obsługi SMS PlaySMS

Optymalna ilość powiadomień SMS z przypomnieniem to…

To zależy 🙂 Największą skuteczność ma model schematyczny, gdzie przypomnienia wysyła się cyklicznie, w określonych odstępach czasowych. Najczęstszym schematem jest przypomnienie z wyprzedzeniem 2 tygodniowym, dzień przed oraz – jeśli trzeba – po terminie z przekierowaniem i prośbą do regulacji długu, co wygląda podobnie jak windykacja SMS. Zwykle zaobserwować można zwiększoną liczbę płatności w okresie całej masowej wysyłki SMS, jednakże największą skuteczność mają SMS-y wysyłane na dzień przed wyznaczoną datą. Natomiast należy wziąć pod uwagę dobro klientów, działalność firmy i charakter marki, oraz najlepiej opracować na początku testy wysyłkowe A/B, by na małych grupach testowych sprawdzić efektywność, a następnie wybrać lepiej sprawdzający się typ.

WAŻNE!

SMS-y dotyczące płatności, podobnie jak w branży windykacyjnej, najlepiej realizować z nazwą nadawcy czyli nadpisem. Nadpis zwiększa wiarygodność wysyłanych wiadomości, i oprócz budowania wizerunku sprawia, że odbiorca czuje się pewniej – po prostu minimalizuje ryzyko oszustwa.

 

 

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.