Co to jest nadpis?

Lipiec 18, 2018 by KR2
PlaySMS nadpis wysyłka SMS

NADPIS to inaczej pole nadawcy, czyli widoczna u adresata informacja o tym, kto przysłał wiadomość. W wiadomości SMS z nadpisem, zamiast losowego numeru nadawcy, można ustawić np nazwę Swojej Firmy.

– Nadpis można ustawić przy wiadomościach jednokierunkowych, czyli takich, na które odbiorca nie może odpowiedzieć.
– Przy masowej wysyłce SMS bez nadpisu, w miejscu pola nadawcy widoczny jest losowy numer z puli PlaySMS (9-cyfrowy NDI lub 4-cyfrowy Short Code)

Wiadomość SMS z nadpisem i bez – czym się różnią?

Wiadomości SMS z własnym nadpisem. (Indywidualny w zależności od nazwy Twojej firmy/usługi/produktu.)

     

Wiadomości z polem nadawcy dostępnym w puli PlaySMS.

     

Wiadomości SMS bez pola nadawcy. (Widoczny jest losowy numer z puli właściciela usługi.)

   

Branding SMS a masowa wysyłka SMS – dlaczego nadpis jest ważny?

Przy masowej wysyłce SMS należy zwrócić szczególną uwagę na strategię. Dlatego warto spojrzeć na korzyści, jakie płyną z wiadomości SMS wysłanych z nadpisem, aby mieć świadomość dlaczego określone pole nadawcy może być tak ważne. 

  1. Wiarygodność jest niesamowicie ważna przy prowadzeniu biznesu, niezależnie od jego wielkości. Klient chętniej Ci zaufa, jeśli widzi profesjonalizm nawet przy tak małych rzeczach jak SMS. Ponadto odbiorca nie musi pamiętać losowego numeru – od razu widzi od kogo jest wiadomość. Wiarygodność jest atutem nadpisu w każdej branży lecz najmocniejszym akcentem jest branża finansów czy windykacji. Czy zaufałbyś firmie wysyłającej Ci przypomnienia o płatności z losowego numeru? Prawdopodobnie miałbyś duże wątpliwości – twój klient też by je miał. 
  2. Budowanie wizerunku (branding). Z każdym wysłanym SMS-em utrwalasz nie tylko nazwę firmy w pamięci odbiorcy, ale budujesz relację i świadomość tego jaka firma jest i jak działa.
  3. Większy open rate – nadpis powoduje, że SMS-y są chętniej otwierane, ponieważ odbiorca od razu ma stu procentową pewność, od kogo jest wiadomość i czego się może spodziewać. Pomaga to w budowaniu lojalności konsumenckiej.
  4. Oszczędność znaków – jak widziałeś na przykładzie w poprzednim akapicie, jeśli piszesz z losowego numeru to prawdopodobnie najpierw musisz się przedstawić, żeby odbiorca wiedział z kim ma do czynienia (jeśli w ogóle otworzy SMS-a). W ten sposób marnujesz liczbę znaków przeznaczonych na jedną wiadomość a co za tym idzie – płacisz więcej.

Wiemy, jak ważny jest wizerunek i wiarygodność Twojej firmy, dlatego w PlaySMS nadpis jest zupełnie darmowy – nie ponosisz żadnych dodatkowych kosztów. Dla wiadomości jednokierunkowej możesz prosto i bezpłatnie ustawić swoje własne pole nadawcy.

Dlaczego pole nadawcy może mieć tylko 11 znaków i jakie to są znaki?

Nadpis może mieć od 1 do 11 znakówmusi zawierać przynajmniej jedną literę. Maksymalna liczba znaków jest ściśle określonym wymogiem operatora i nie ma możliwości zwiększenia tego limitu. Wynika to z zastąpienia wybranymi znakami 9-cyfrowego numeru telefonu (oraz dodatkowe 2 cyfry kierunkowe).

Dopuszczalne znaki:

  • wszystkie małe litery  a-z
  • wszystkie duże litery A-Z
  • cyfry 0-9
  • symbole @ – + _ ! oraz [spacja]

! Numer telefonu nie jest dozwolony. Pole nadawcy może zawierać maksymalnie 2 cyfry występujące bezpośrednio po sobie (np. niepoprawną nazwą są: TORT100, 500POMYSLOW).

Jak ustawić nadpis w PlaySMS?

Ustawienie własnego pola nadawcy w platformie PlaySMS jest bardzo proste i nie wymaga żadnych dodatkowych umiejętności a przede wszystkim jest darmowe. Po zalogowaniu na swój panel i wybraniu zakładki “WYSYŁKA” > “WYŚLIJ SMS” (zaznaczone zieloną ramką na zdjęciu) wystarczy kliknąć rozwijaną listę “WYBIERZ POLE NADAWCY” (wskazane kursorem na zdjęciu). Jeśli wymagana nazwa nie znajduje się na liście, należy dodać swoją nazwę klikając zielony przycisk “DODAJ” (zaznaczony kursorem na zdjęciu), pamiętając o zasadach wymienionych w poprzednim akapicie.

* Pole nadawcy musi zostać zaakceptowane przez administrację serwisu. Akceptacja trwa około jednego dnia roboczego.
Pamiętaj, że nadpis możesz ustawić nawet korzystając z optymalizacji jakim jest SMS API. Więcej na temat integracji systemu z API SMS przeczytasz na blogu PlaySMS we wpisie o automatyzacji wysyłki SMS dzięki API SMS.