“W jakiej branży sprawdzi się marketing SMS?” LOGISTYKA

Wrzesień 27, 2018 by KR1
branża SMS logistyka marketing SMS PlaySMS

Masowa wysyłka SMS, powiadomienia SMS i inne narzędzia marketingu SMS, są usprawnieniem i optymalizacją biznesu w działaniu wielu branż. Takim przykładem może być logistyka i proces komunikacji z klientem. W tym wpisie zajmiemy się więc omówieniem zastosowań auto SMS w branży logistycznej, poprzez omówienie przykładów kurierów, poczty czy działania hurtowni. 

KURIERZY i powiadomienia SMS

Od czasów popularyzacji zakupów przez Internet, jednym z najczęściej otrzymywanych powiadomień jest SMS od kuriera czy firmy przewozowej. Aby zautomatyzować a tym samym usprawnić komunikację z klientami, zintegrowano system wewnętrzny firm kurierskich z API SMS, aby generować spersonalizowane wiadomości (np. z indywidualnym numerem zamówienia) do odpowiednich osób, w odpowiednim czasie. Jest to możliwe dzięki integracji systemu z API (o którym więcej w poście o API SMS), który dzięki danym (np. numery poszczególnych zamówień przypisanych do konkretnych klientów, z wygenerowaną datą wysyłki czy doręczenia) jest w stanie automatycznie wygenerować odpowiednie powiadomienia auto SMS do konkretnych odbiorców w ustalonym czasie.

Taka integracja pozwala na generowanie bezbłędnych komunikatów do odbiorców, np. z powiadomieniem o wysyłce i przybliżonej godzinie dostarczenia, czy wiadomość SMS z przekierowaniem (linkiem) do śledzenia przesyłki lub innych, dowolnie ustalonych właściwości.

 

Co zyskuje firma kurierska na prowadzeniu masowej wysyłki SMS?

  • wizerunek firmy dbającej o klienta;
  • profesjonalny wizerunek poprzez zastosowanie nadpisu, dzieki któremu odbiorca od razu wie od kogo jest powiadomienie;
  • zadowolenie klientów, którzy są dokładnie informowani o procesie przesyłki, dzieki czemu nie muszą dzwonić na infolinię czy się niepokoić, co mogłoby skutkować frustracją;
  • dostęp klientów do najważniejszych informacji;
  • zwiększenie skuteczności dostarczenia paczek. Dzięki powiadomieniom o konkretnych datach i godzinach dostarczenia, klient ma szansę przygotować się na odbiór, dzięki czemu zwiększa się prawdopodobieństwo dostarczenia paczki za pierwszym razem. To z kolei przyczynia się do optymalizacji pracy kurierów.

POCZTA

Automatyzacja powiadomień SMS poprzez API, może tyczyć się również poczty. Przesyłki listowe np. krajowe czy międzynarodowe, czasami generują stres, poprzez brak informacji co do aktualnego statusu czy miejsca, gdzie znajduje się ważny list. Z kolei śledzenie paczek czy listów jest dostępne jedynie przez internet (na dodatek nie dla wszystkich przesyłek), co ogranicza i wprowadza selekcję klientów (np. osoby starsze), którzy nie posiadają ciągłego dostępu do Internetu. Natomiast powiadomienia SMS rozwiązałyby problem braku dostępu do internetu czy nieumiejętność obsługi programu. Bowiem dostęp do telefonów komórkowych (nie tylko smartfonów!) ma prawie każdy polak (ponad 92% wg CBOS), a korzystanie z powiadomień SMS nie wymaga zakładania kont, pobierania aplikacji czy najnowszego oprogramowania. AUTO SMS jest dostępny dla każdego użytkownika telefonów komórkowych z dostępem do sieci GSM.

HURTOWNIE a automatyzacja masowej wysyłki SMS

Hurtownie i magazyny są ważnymi elementami w łańcuchu logistycznym. Dzięki sprawnemu i dostosowanemu zaopatrzeniu, proces zakupów odbywa się bez przeszkód. Wysyłka SMS może odbywać się na poziomie hurtownia-klient, jeśli hurtownia czy magazyn są bezpośrednim elementem biorącym udział w sprzedaży (np. e-commerce). W takim przypadku hurtownia może się kontaktować bezpośrednio z odbiorcą produktu, gdy przesyłka zostanie wysłana, czy jest kompletowana a nawet gdy dany produkt jest niedostępny. Dzięki spersonalizowanej (np. numer zamówienia czy imię) masowej wysyłce SMS, klient jest poinformowany o każdym zdarzeniu, który go bezpośrednio dotyczy, usprawniając tym samym pracę np. infolinii.

Kolejnym przykładem zastosowania wysyłki SMS, jest usprawnienie zatowarowania, czyli wewnętrznego procesu działania hurtowni lub magazynu. W sytuacji, gdy brakuje towaru a złożone już jest zamówienie przez klienta, pracownik może poprzez system wygenerować “raport” do osoby odpowiedzialnej za zatowarowanie, dzięki czemu będzie mogła ona natychmiast zareagować. Ponadto, chcąc wykluczyć całkowicie czynnik ludzki z tego procesu, można ustawić automatyczne powiadomienia z systemu, dzieki czemu towaru nigdy nie zabraknie ani nie będzie za dużo, co spowoduje polepszenie działania firmy.

Czynnik ludzki może generować straty, poprzez niedopatrzenia, pomyłki czy brak działania. Dzięki automatyzacji poprzez integrację API SMS z platformą PlaySMS.pl, można zoptymalizować działanie hurtowni, dzięki automatycznie generowanym powiadomieniom, w odpowiednim czasie i adekwatnej treści, w odpowiedzi na zapotrzebowanie czy aktualne zdarzenie.

Cechy wysyłki SMS wykorzystane w branży logistycznej:

  • nadpis;
  • personalizacja;
  • automatyzacja (APISMS);
  • dostępność (posiadanie telefonów komórkowych przez społeczeństwo);
  • prędkość dotarcia i Open Rate (ponad 90%).